• Sitemize Puan Verin
  • A
  • A
  • A
..:: Diğer Haberler ::..

SGK’dan vatandaşa dost eli..

         Sinop Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü tarafından hayat geçirilen “sosyal güvenlikten sıcak bir dost eli” projesi ile vatandaşlar, haftanın belirli günlerinde düzenlenecek olan toplantılarda SGK ile ilgili sıkıntılarını SGK yetkililerine direkt olarak iletebilecekler.

     Hayata geçirilen proje hakkında bilgi veren Sinop Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürü Yaşar Yılmaz, proje ile birlikte yerel bazda iletişimi yüz yüze kurarak bütün araçları aradan kaldırmayı amaçladıklarını söyledi. Yılmaz; “Ülkemizde her vatandaşımız doğduğu andan itibaren bir isme ve yurttaşlığa hak kazandığı gibi, sosyal güvenlik imkânlarına da aynı andan itibaren hak kazanmaktadır. Dolayısıyla Kurum olarak bizler; hiçbir din, dil, cinsiyet, ırk ayrımı yapmaksızın yaklaşık 30 bine yakın çalışanımız ile tüm vatandaşlarımıza ülkemizin her bir yerinde; hızlı, ulaşımı kolay ve kapsamlı bir sosyal güvenlik hizmeti vermekteyiz.  Sosyal güvenlik hakkı ülke vatandaşları için vazgeçilmez bir haktır. Sosyal güvenlik sistemine kaydı olmayan bir işçinin işsizlik sigortası edimlerinden yararlanması söz konusu değildir.  İş kanunundan doğan kıdem tazminatı, yıllık izin, ihbar süresi gibi birçok hakkın süreleri hesaplanırken sosyal güvenlik sisteminde kayıtlı olan süreler dikkate alınmaktadır” dedi. 

      Sosyal güvenlik sisteminden dışlanan işçilerin sadece bir hakkının değil, sosyal güvenlik sistemi kayıtlarına bağlı olarak birden fazla haklarının elinden alındığını ifade eden Sinop Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürü Yaşar Yılmaz, vatandaşların çeşitli nedenlerle SGK ile yaşadıkları sorunları değişik iletişim kanalları ile gerekli mercilere iletebileceklerini ifade etti. Yılmaz; “Eğer sigortalılar Sosyal Güvenlik Kanunu’ndan doğan haklarıyla ilgili sorun yaşamışlarsa; bizzat dilekçeleriyle veya posta yolu ile Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlükleri, Sosyal Güvenlik Merkezlerine, bunların yanında sigortalılar işyerinde çalıştığı süre içerisinde veya işten ayrıldıktan sonra iş ve sosyal güvenlik kanunlarından doğan hakları konusunda sorun yaşamışsa sözlü olarak ALO 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Hattı’na,  yazılı olarak ise BİMER’e (Başbakanlık İletişim Merkezi) başvuruda bulunabilmektedir. Kamuoyu nezdinde çok büyük karşılık bulan ve memnuniyetle değerlendirilen Kurumumuz reformları bir bir gerçekleştirildikçe ve vatandaşımızın yüzündeki gülümsemeyi görünce, kurum çalışanları olarak bizlerde çok mutlu oluyoruz” diye konuştu.

        SOSYAL GÜVENLİKTEN SICAK BİR DOST ELİ PROJESİNİ HAYATA GEÇİRİYORUZ
Sinop Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü olarak, vatandaşların SGK ile ilgili sorunlarını birebir iletişim yoluyla sorunun çözümüne hız kazandırmak amacıyla sosyal güvenlikten sıcak bir dost eli projesini hayata geçirdiklerini belirten Sinop Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürü Yaşar Yılmaz, proje sayesinde Sinoplu sigortalı ve emeklilerin çözümsüz hiçbir sorununun kalmayacağını söyledi. Yılmaz; “Sinop Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü olarak yerel bazda bizde iletişimi yüz yüze kuruyor ve bütün araçları aradan kaldırıyoruz. Bunu da hayata geçirdiğimiz “Sosyal Güvenlikten Sıcak Bir Dost Eli” projesi ile başlatıyoruz. Bu projedeki amacımız, sigortalı ve emeklilerimize daha yakın olmak ve onların Sosyal Güvenlik Kurumundaki sorun ve sıkıntıları ile birebir ilgilenmek suretiyle çözmektir. İl Müdürlüğümüze gelen emekli, çalışan ve genel sağlık sigortalılarının talepleri anında karşılanmakla birlikte, vatandaşlarımız mevzuat gereği yapılamayan ve hizmetin sunulabilmesi için diğer kurumlar veya ortak paydaşlar tarafından tedarik edilerek karşılanması gereken hizmetlerde aceleci davranarak, bazen kendilerini çaresiz hissetmekte, işimi kaybederim korkusuyla kayıt dışı ihbarlarını yazılı yapmaktan çekinmektedirler. Çalışanların sosyal güvenlik bilincinin yeterli düzeyde olmadığı ve belirtilen nedenle hak aramalarında yeterli sonucu elde edemedikleri gözlenmektedir” dedi.

          VATANDAŞLARIMIZ TÜRKİYE’NİN HANGİ İLİNDE SORUN YAŞIYORSA BİZ İLGİLENİYORUZ
 Hayata geçirilen projenin, vatandaşların sadece Sinop SGK ile ilgili yaşadığı sıkıntılarla ilgilenmediğinin altını çizen Sinop Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürü Yaşar Yılmaz, Türkiye’nin hangi ilinde yaşarsa yaşasın Sinoplu tüm vatandaşların SGK ile ilgi sıkıntılarına çözüm bulmaya çalışacaklarını ifade etti. Yılmaz; “Diğer taraftan sigortalılarımızın veya emeklilerimizin, bizim İl Müdürlüğümüz dışında diğer İl Müdürlüklerine de değişik işler nedeniyle başvuruda bulunup sonuç alamadıklarında, biz Sinoplu hemşerilerimizin diğer SGK İl Müdürlükleri nezdindeki işlerini de takip ederek sonuçlandırılmasına yardımcı olacağız” diye konuştu.
        HER CUMA VATANDAŞLARIMIZLA BULUŞACAĞIZ
 Proje kapsamında her hafta Cuma günü İl Müdürlüğünde düzenlenecek toplantı ile vatandaşlarla bir araya gelineceğini ve iletilen sorunlara çözüm yollarının aranacağını ifade eden Sinop Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürü Yaşar Yılmaz, tüm iletişim kanallarını etkili bir şekilde kullanarak, hizmetin gereğini modern bir zemine taşımak için ellerinden gelen gayreti göstereceklerini belirtti. Yılmaz; “Bunun için Her hafta Cuma günü saat 10.00 ile 12.00 arasında İl Müdürlüğümüz toplantı salonunda gerek İl Müdürlüğümüzle ilgili gerekse diğer SGK İl Müdürlükleri ile ilgili sigortalılarımızın bir talep formu ile taleplerini alıp, İl Müdürü olarak kendilerini bire bir dinlemek suretiyle sıkıntıları varsa anında çözeceğiz. Koordinasyon gereken işler varsa, gerekli girişimlerde bulunarak çözülebiliyorsa hemen, zaman gerekiyorsa ilgililerle görüşüp kendilerine geri dönüşüm sağlayacağız. Bu uygulama, bir taraftan bu işlemleri yaparken, diğer taraftan vatandaşlarımıza sunmuş  olduğumuz hizmetler nedeniyle, olumlu veya olumsuz geri dönüşümleri alıp, hizmet süreçlerimizin kontrolünü yapıp, zayıf noktalarımızı güçlendirmek ve güçlü yönlerimizi de daha güçlü kılmak için bize fırsat yaratacaktır. Ayrıca bu uygulama ile vatandaşlarımız herhangi bir aracıya, iş takipçisine yada komisyoncuya gerek kalmadan, Kurumumuzdan alacakları hizmetleri hızlı bir şekilde gerçekleştireceğiz.  Sinoplu sigortalı ve emeklilerimizin çözümsüz hiçbir sorunu kalmayacak. Çalışmalarımız, Kurumumuzun hizmet kalitesini artırma gayreti içerisinde olacak şekilde vatandaşlarımızın hizmetlere daha kolay ve hızlı ulaşmasına yönelik imkânlar sağlama mücadelesi şeklinde devam edecektir. Tüm iletişim kanallarını etkili bir şekilde kullanarak, hizmetin gereğini modern bir zemine taşımak için elimizden geleni fazlasıyla yapmak için çaba sarf edeceğiz” dedi.